بسم الله الرحمن الرحیم

 

با عبور از سند کوک و نیم نگاهی به معیارهای رشد در هفت سال اول ، جلسات به نوشته شدن متن طرح درس  بر اساس اجزای کلام نزدیک می شود .

قرار بر این بود که تا قبل از برگزاری جلسه ، افراد به قسمت لحن از کتاب طیب سخن مسلط شده باشند به همین منظور افراد می بایست فایلی شامل پاسخ به سوالات در مورد لحن را تا قبل ازجلسه آماده کرده و به عنوان تکلیف ارسال می نمودند.

سوالات بخش لحن:
۱. لحن چیست؟
۲. لحن و القا کجای کلام است؟
۳. نقش رفتارها در لحن چیست؟
۴. چگونه انتقال پیدا می‌کند؟
۵. چگونه تشدید یا تضعیف می‌شود؟ مثبت یا منفی
 

جلسه با توضیح و تفصیل لحن آغاز شد و از حاضرین درخواست شد در همان جلسه طی 10 دقیقه طرح درس مختصری برای سنین مختلف در دوره اول رشد بر اساس لحن طراحی کنند و پس از انجام آن در مورد آنها به بحث و گفتگو پرداخته شد .

چارچوب این طرح درس بر اساس جدولی شامل مبنا، روش و فعالیت های مربوط به آموزش لحن در بازه های سنی 1 ساله از بدو تولد تا 6 سال است.

با جهت دهی های استاد اخوت ، مشخص شد این طرح درس در بهترین حالت خود بر اساس نمودار های فصل لحن ازکتاب طیب سخن می بایست نوشته شود.

براساس این نمودار ، مبنای طرح درس ما ایجاد بستر من و پرورشدهنده ی استقلال کودک باید باشد و روشها نیز براساس نمودار تفصیل سه مولفه زیر است :

از بدو تولد: محیط کودک شامل رفتارهای امن و باپروای اطرافیان 

از دمیده شدن روح در جنین : محیط کودک شامل رفتارهای امن و باپروای اطرافیان + محیط کودک شامل گفتارهای حکمت آمیز اطرافیان و دوری از بیهوده گویی و سخنان زشت و ناروا

از تکلم کامل کودک : رفتارهای امن و باپروا+ محیط کودک شامل گفتارهای حکمت آمیز اطروفیان و دوری از بیهوده گویی و سخنان زشت و ناروا + استفاده از لحن های مناسب و با کرامت و آموزش آن به کودک

از اعضای کلاس خواسته شد تا هفته ی آینده بر اساس مطالب گفته شده طرح درسی تفصیلی بنویسند .

 

صوت جلسه ی پنجم طیب سخن از سایت مدرسه قرآن و عترت دانشگاه تهران


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

مجله بانوان برق ساختمان ، برق قدرت خدمات آنلاین خورشيد هدايت شماره دوست پسر خاطره عشق ماني|رد لاو چت|ردلاوچت|ردلاو چت MusicOfThrons پایگاه اطلاعات به مردم