بسم الله الرحمن الرحیم

 

همانطور که قبلا درمورد روند کار و غرض برگزاری جلسات طیب سخن صحبت شد ، قرار بر این بود که این سلسله جلسات به نوشته شدن طرح درس پیش از دبستان منتهی شود به همین دلیل جلسه ی دوم طیب سخن با یک هفته تاخیر برگزار گردید تا متن مورد نظر استاد در مورد محوریت کلام و فرم ارزیابی درستی توسط اعضای کلاس تولید شود.

در جلسه ی دوم استاد اخوت پیرامون عربی و فطری بودن کلام قرآن و اثرگذاری تربیتی آن توضیح دادند.  سپس در مورد کلام و حقیقت گسترده ی آن  که محدود به سخن گفتن نیست و حتی رفتار را نیز در بر می گیرد توضیحاتی ارایه نمودندو مصادیق آن در محیط خانه و مهد را نیز کمی بسط دادند.

سخن تا جایی پیشرفت که انواع پیامهای گفتاری و رفتاری و اولویت اثرگذاری برخی بر دیگری مشخص شد . اینکه کودک در هفت سال ابتدایی زندگی خود چه پیامهایی را باید از والدین و محیط دریافت کند و ملاکهای آن چیست با ارایه یکی از ملاک ها بیان شد و قرار براین شد حاضرین برای جلسه آینده اصول و معیارهای دوره اول رشد را از سند کودک خوانده و طبق فهم خود اولویت بندی کنند .

تکلیف :
۱. مطالعه و بررسی معیارهای رشد در سند کودک و اولویت‌بندی آن‌ها(کدام‌ها را می‌فهمید و می‌پذیرید)
۲. مطالعه و پذیرش سیر شکل‌گیری کلام در کتاب طیب‌سخن(بخش فاتحه)

 

صوت جلسه ی دوم طیب سخن در سایت مدرسه قرآن و عترت دانشگاه تهران


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دل نوشت زیبایی ساختمان تجهیزات نظافتی Persian Music Center تابلو اعلانات منابع انسانی 02133518902-3 ☎ برای مشاهده و بررسی اطلاعات و خرید به سایت مراجعه کنید. آرامش جان kabatorki appwebseo